Numatic HET200A groen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Numatic HET200A groen op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Piet Pinewood 12-06-2012
Geschreven voor: Numatic HET200A zwart, roze

De stangen moet je in elkaar schuiven en hier voor moet je veel kracht gebruiken. Heb je ze niet strak in elkaar zitten, dan schiet de borstel of het handvat gemakkelijk los. Er zitten geen buisveertjes in zoals bij andere stofzuigers. Als je niet sterk in je handen bent, lukt het niet goed.

Smalbraak 05-09-2012

Dan is er iets niet goed. Denk haast een beetje verbogen ofzo. Moet simpel in en uitelkaar te schuiven zijn. Wellicht een beetje WD40 op spuiten (een soort siliconenspray)

oparno 10-12-2010
Geschreven voor: Numatic HET200A zwart, roze

Eigenlijk heb ik niet zoveel toe te voegen aan het review wat hier al eerder geschreven is..maar wil toch even schrijven dat we erg tevreden zijn over Numatic HET 200A.
Het is een zeer prettige degelijke stofzuiger met lang snoer waardoor je niet te vaak hoef te wisselen van stopcontact.
Ook fijn is de grote stofzak van 9 liter..onze Hetty doet haar werk stil en heeft meer dan kracht genoeg zelfs op de autosave stand.
Kortom een aanrader voor iederéén !!

roza 40 25-06-2010
Geschreven voor: Numatic HET200A zwart, roze

Ik ben heel tevreden over dit apparaat. Na een Nilfisk, een Miele,Bosch en Dyson wilde ik toch weer terug naar een Nilfisk. Helaas zijn die apparaten zo duur dat ik gekozen heb voor een Numatic. Wat is deze roze Hetty een uitkomst. Een bereik waar je u tegen zegt. Een zuigkracht die echt beter is dan Bosch en Miele en verder een no nonsens apparaat. Alles is degelijk en stabiel en gaat niet snel stuk. Het geluid van dit apparaat is laag en er gaat veel stof in en het apparaat rijdt gemakkelijk mee. De stang is hoog genoeg voor een lange rug en je kunt met het rubbere mondstuk alles zuigen zonder de meubels en stoelen te beschadigen.Ook het voetstuk is over nagedacht en zuigt beter dan Miele en Bosch. Okee een Nilfisk voelt nog steviger en stoerder aan maar dit lijkt er zeker veel op. De Hetty is niet te zwaar en de zakken zijn overal verkrijgbaar en absoluut op internet. En...zeker niet zo duur als die zakken en filters van Miele. Je kunt bijna de hele trap zuigen zonder de stofzuiger op te tillen. De Dyson heeft meer frisse uitblaas lucht maar maakt zoveel geluid dat ik hem maar op de zolder heb gezet. Ik trek die decibels na een een half uur zuigen niet meer. Kortom; een Numatic is niet duur voor het comfort dat je krijgt in vergelijking met andere merken. Ik kan het echt aanbevelen.

HettyHettyHetty 14-01-2010
Geschreven voor: Numatic HET200A zwart, roze

Hiervoor had ik een Siemens VSG06. Een gemiddelde stofzuiger, die snel sleets is geworden. Ik zal eerlijk zeggen dat er regelmatig zaagsel en dergelijke mee is gezogen. Geen bergen, maar na een klus in huis gaat er uiteindelijk gewoon weer de stofzuiger doorheen. Ook al is eerst alles geveegd en gelapt.

Ik moest wel even wennen, aangezien de Henry een eenvoudige stofzuiger is. Hij werkt prima en maakt goed schoon. De hulpstukken zijn beter dan bij de Siemens. Ik gebruik graag een stoffertje/plumo. Ik ga nog wel een parketborstel aanschaffen. Ik mis er wel een. Enfin, ik heb in mijn bergkast een beugel voor de slang en steel gemaakt en ik kan hem eenvoudig kwijt.

Dat je hem niet op de trap kan zetten is een nadeel, maar door de lange slang kan ik 10 van de 14 schoonmaken zonder de stofzuiger ook maar op te tillen.

+ goede zuigkracht bij 600/1200 watt
+ lange slang van 2,50M
+ grote stofzuigerzak
+ aantal hulpstukken

- geen opbergruimte hulpstukken, slechts 1 haakje
- kan niet op trap staan oid
- relatief groot

De duurzaamheid zal nog wel blijken. Ik lees hier goede verhalen. Het lijkt in ieder geval een betere koop dan de Siemens.

vvegter 28-11-2009
Geschreven voor: Numatic HET200A zwart, roze

Wij zijn op deze stofzuiger gekomen doordat het schoonmaakbedrijf op mijn werk deze gebruiken en mijn vertelden dat ze dus niet kapot te krijgen zijn. lijkt me mee zeggen dan de snelle testjes van de consumentenbond.

Geweldige stofzuiger, heb 'm nu al anderhalf jaar. Heerlijk dat de zakken zo groot zijn, 1x per halfjaar je zak verwisselen (gezin met 5). Daarnaast is dat natuurlijk ook voordelig. En eindelijk een stofzuiger met een lange slang, zodat je hem tijdens het trapzuigen de trap niet hoeft op te sjouwen. Ook het snoer is handig lang, hier nooit meer de stekker van stopcontact verwisselen het snoer is lang genoeg voor de hele verdieping. Hij zuigt krachtig. Gebruiksaanwijzing hoef je niet te gebruiken, alles wijst zich vanzelf. Een prima apparaat voor mensen die van overzichtelijke apparaten houden.
Het enige minpuntje dat ik kan bedenken is dat ietsje zwaarder is als de zak bijna vol is, maar dat is tegelijk het voordeel, dus...

Walter74 19-09-2009
Geschreven voor: Numatic HET200A zwart, roze

Na 15 jaar trouwe dienst hebben afscheid genomen van Henry en hebben hetty in huis gehaald. De oude doet het nog steeds maar de zuigkracht was met 50% gedaald na een flinke verbouwing. Een onzettend fijne machine die zijn prijs absoluut waard is. Enig nadeel is het snel slijten van de zuigkop v/d slang.

seatida 18-04-2009
Geschreven voor: Numatic HET200A zwart, roze

Dit is een hele fijne no-nonsense (op het gezellige roze uiterlijk na uiteraard) stofzuiger. De 9-liter stofzuigerzakken zijn relatief zeer goedkoop en gaan lang mee. Ik heb de stofzuiger tijdens een verbouwing gebruikt en de stofzuiger was hierbij ideaal, zelfs voor licht puinzuigen. Ik vind de low/high zuigkracht knop erg fijn werken. De stofzuiger is topzwaar, maar ik heb daar geen last van ondervonden (omvallen o.i.d.) doordat de wieltjes goed wendbaar zijn. Het snoer is heerlijk lang (ca. 9 meter) en het oprollen gaat middels een handmatige katrol wat zeer soepel en probleemloos oprolt. Voordat ik tot aanschaf overging heb ik eerst heel veel reviews van veel verschillende stofzuigers gelezen en het gros van de categorie goede stofzuiger begon rond de prijsklasse van € 125. Deze stofzuiger heeft een zeer lange levensverwachting van ca. 10 jaar en vond ik daardoor een zeer goede keuze voor aankoop (naast de overige pluspunten in gebruiksgemak en persoonlijke smaak m.b.t. vormgeving). Het uiterlijk van de Hetty is daarnaast natuurlijk super!!

NB! De Hetty is identiek aan de rode Henry, dus deze review geldt voor beiden.